نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2186
-
الف
+

جشنواره گردشگری برای نخستین بار در بدخشان

برای نخستین بار روز جهانی گردشگری در ولایت بدخشان ، یکی از بهترین مناظر توریستی افغانستان تجلیل شد.

برای نخستین بار روز جهانی گردشگری در ولایت بدخشان ، یکی از بهترین مناظر توریستی افغانستان تجلیل شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، جشنواره جهانی گردشگری بدخشان در 6 میزان(مهر)به هدف گشترش گردشگری و جذب گردشگران در این ولایت باستانی راه اندازی شده است.

معینیت توریزم وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان ، برگزارکننده این جشنواره می گوید که تلاش دارد تا گوشه هایی از جاذبه های تاریخی – طبیعی بدخشان را برای جلب گردشگری با راه اندازی یک چنین جشنواره هایی به شهروندان افغانستان و گردشگران خارجی به معرفی بگیرد.

این جشنواره برای سه روز در ورزشگاه شهر فیض آباد راه اندازی شده است و امید می رود هزاران باشنده از گوشه و کنار کشور در کنار مقامات حکومتی ، فرهنگیان و گردشگران خارجی از آن بازدید کنند.

در این جشنواره صنایع دستی روستانشینان ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بدخشان ، فرآورده های کشاورزی زنان  و چهار صد نوع غذا و لباس های محلی برای سه روز به نمایش گذاشته شده است.

نوای موسیقی محلی و شعر خوانی نیز بر جذابیت این جشنواره افزوده است.

پوهنیار سیده «مژگان مصطفوی» معین توریزم، مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مراسم تجلیل از روز جهانی گردشگری در بدخشان گفت: «بدخشان یکی از ولایت هایی است که جلوه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد و برای گردشگران داخلی و خارجی از ارزش والایی برخوردار است.

«مصطفوی» گفت :«با گسترش فرهنگ گردشگری و ایجاد سهولت گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی ، اقتصاد کشور رشد خواهد کرد و در کنار آن شهروندان افغانستان و جهانیان بیشتر از تمدن ، فرهنگ پر بار و مناظر طبیعی زیبای افغانستان آگهی حاصل خواهند کرد.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ از باشنده گان کشور خواست تا به جای رفتن به کشور های خارج برای گردشگری ، به دیدار جلوه های زیبای طبیعی – تاریخی خود در گوشه و کنار کشور بروند.

«نقیب الله ثاقب یار» رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان می گوید :«بدخشان همانند دیگر ولایت های کشور افغانستان در درازای تاریخ گواه تمدن های زیادی بوده است و این امر باعث شده تا امروز از بدخشان به عنوان یکی از باستانی ترین شهرهای افغانستان یاد شود.»

باختر نوشت : این ولایت باستانی با داشتن بنا های تاریخی ، مناظر طبیعی بی نظیر و حیوانات کمیاب از جمله آهو ، پلنگ و پرنده ها ، ارزش زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر